Dybt at falde

Politikens Forlag, 2007. 304 sider

En råkold novemberaften bliver en ung, stilfærdig kvinde stranguleret på Christianssunds mest trendy reklamebureau. Hun er anonym – har intet navn, ingen adresse, ingen venner … Ikke en gang hendes arbejdsgiver kender officielt til hendes eksistens. Få dage senere findes endnu en død, anonym kvinde, men morderen er tydeligvis en anden.

Reklamebureauets kreative direktør, Dan Sommerdahl, vikles ved et tilfælde ind i efterforskningen, og det viser sig snart, at det er ham, der sidder inde med nøglen til gådens løsning. Langsomt afdækker han et hemmeligt netværk blandt byens velhavende damer. Et netværk, der skal hjælpe kvinder på flugt fra kyniske menneskehandlere. Men får de ulykkelige trafficking-ofre reel hjælp, eller bliver de bare udnyttet endnu en gang?

 

Bogen er solgt til udgivelse i Norge (Cappelen Damm), Island (Forlagid), Frankrig (Gaïa) og Italien (Marsilio Editori).